pirmas-ispudis

Kas sudaro teigiamą pirmąjį įspūdį?

Psichologai ir mokslininkai sutaria, jog pirmajam įspūdžiui sudaryti reikia itin trumpo laiko. Vos trijų-penkių sekundžių užtenka tam, kad vienas asmuo susiformuotų savo nuomonę apie kitą žmogų. Nesvarbu, kokiomis aplinkybėmis tenka palikti pirmąjį įspūdį, svarbiausia tinkamai jam pasiruošti.

 

Pirmasis įspūdis – it dėlionė

Sudarant pirmąjį įspūdį svarbu nepamiršti, jog sutiktasis asmuo akimirksniu įvertina kito žmogaus laikyseną ir jo elgesio įpročius, kurie gali atskleisti daugiau informacijos apie pasirinktą gyvenimo būdą ir asmens charakterio ypatybes. Vėliau dėmesys nukreipiamas į sutiktojo išvaizdą: veidas ir rankos yra tarsi veidrodis, kuriame atsispindi kasdieniai žmogaus įpročiai, asmens higienos laikymosi ypatumai, o dažnai ir socialinis statusas bei darbo pobūdis.

Būtina pasirūpinti tvarkinga išvaizda, kadangi plaukai, rūbai ir aksesuarai atskleidžia žmogaus nusiteikimą, dėmesingumą bei požiūrį į gyvenimą bei į darbą. Prie pirmojo įspūdžio sudarymo prisideda ir žmogaus judesiai, gestai: netinkamą pirmąjį įspūdį ir priešiškumą gali parodyti ant krūtinės sukryžiuotos sutikto asmens rankos bei priešinga nuo kalbėtojo kryptimi nukreiptos pėdos.

Žmonėms susipažįstant ir prisistatant patariama stebėti pašnekovo kūno judesius, o ypač – akių žvilgsnį, kadangi akys yra ir visos sielos veidrodis. Visgi, teigiamą pirmąjį įspūdį vis dažniau tenka palikti ne susitikus akis į akį, o kalbant telefonu.

 

Ką reiškia šalti skambučiai?

Nors kiekvienas žmogus per dieną bent kartą kalba mobiliuoju telefonu, tačiau pirmasis įspūdis yra kiek svarbesnis verslo pasaulio atstovams. Šaltu skambučiu vadinamas toks pokalbis telefonu, kurio metu yra skambinama nieko apie įmonę ar jos produktus nenutuokiančiam žmogui. Skambučių centrų konsultantai privalo skubiai sudaryti pirmąjį įspūdį, kuris vėliau nulems, ar pradėtas pokalbis kompanijai gali atnešti naudą, ar ne.

 

Vos per kelias sekundes šaltųjų skambučių konsultantai privalo suformuoti teigiamą nuomonę apie atstovaujamą kompaniją ir parduoti siūlomas prekes ar paslaugas. Kalbant telefonu svarbiausiu įspūdžio sudarymo įrankiu tampa kalbėtojo balso tembras ir intonacija bei kitame laido gale ištariama informacija. Pirmą kartą kalbant su kitu žmogumi telefonu nereikia skubėti, privalu aiškiai tarti kiekvieną žodį, o reikalui esant pakartoti tai, kas jau buvo pasakyta, – tai užtikrina teigiamą pirmąjį įspūdį ir pašnekovo susidomėjimą.

Teigiamomis emocijomis palydimas pirmasis susitikimas ar pokalbis yra itin svarbus, kadangi antro karto pirmajam įspūdžiui sudaryti nėra. Tinkama savęs bei kitų reprezentacija garantuoja sėkmę – juk gera pradžia yra pusė darbo!