kava

Kava studijuojantiems padeda įveikti nuovargį

Egzaminų sesijos – tikras išbandymų metas, kurį lydi stresas, bemiegės naktys ir nuovargis. Tad nieko nuostabaus, kad daugelis studentų savo rytą pradeda nuo kavos puodelio. Juk kava, kurios gėrimo tradicijos skaičiuoja ne vieną tūkstantį metų, greitai išvaiko miegus ir tiesiog pakiliai nuteikia. Taip, apie stebuklingą tonizuojantį kavos poveikį žinome kiekvienas, tačiau, kur slypi šio gėrimo paslaptis?

Visų pirma reiktų žinoti, kad dalis nuovargio mūsų organizme yra susijusi su adenozinu. Adenozino molekulė – tai organinis junginys, kuris yra gaminamas visą dieną, o jo koncentracija sumažėja tik miego metu. Būtent dėl sumažėjusios adenozino koncentracijos, rytais būna lengviau prabusti, tačiau bėgant dienai, jo kiekis vėl didėja, todėl mus apima mieguistumas ir nuovargis.

Rytinis stiprios juodos kavos puodelis šį procesą keičia. Taip yra dėl to, kad kofeinas yra labai panašus į adenoziną, jis suveikia tarsi pakaitalas ir blokuoja mūsų receptorius. Paprasčiau tariant, nors adenozinas ir kaupiasi, mes nuovargio nejaučiame, esame žvalūs ir energingi. Žinoma, anksčiau ar vėliau šis „stebuklingas“ poveikis praeina, nes galiausiai mūsų smegenys perkanda šį triuką. Taip nutikus, organizmas pradeda kurti naujus receptorius, o norint juos visus užblokuoti, reikia gerti vis daugiau ir daugiau kofeino. Tad ne veltui sakoma, kad kava – tai savotiškas narkotikas, prie kurio priprantama.

Jei stiprią kavą gėrėte ilgą laiką ir staiga sugalvojote, kad šis gėrimas nėra labai sveikas ir jį vertėtų pakeisti arbata, labai tikėtina, kad pajusite abstinencijos simptomus, tokius kaip – padidėjęs nuovargis, mieguistumas, nuotaikų svyravimai ir pan. Žinoma, po kurio laiko visi šie nemalonūs pojūčiai praeis.

Be to, reiktų žinoti, kad kavoje esantis kofeinas ne tik blokuoja adenoziną, kofeinas gali padidinti adrenalino kiekį mūsų organizme, kuris pasireiškia dirbtinai pakilusia nuotaika. Mokslininkai teigia, kad kofeino poveikis labai panašus į kokaino, tik gerokai kuklesnis. Tad, šiuo gėrimu reiktų mėgautis, o ne juo piktnaudžiauti. Beje, ši taisyklė galioja ne tik kavai, bet ir energetiniams gėrimams, kuriuose kofeino kiekis yra ženkliai didesnis.