gamybos-valdymo-tendencijos

Gamybos valdymo tendencijos

Tarptautinėje inžinerinės pramonės parodoje Balttechnika domėjomės kokios gamybos valdymo tendencijos vyrauja 2019 metais Lietuvos įmonėse. Gamybos procesų analizė ir jų optimizavimas išlieka vienu svarbiausiu prioritetu bet kokios dydžio ir pramonės šakos įmonėse. Kiekviena šaka turi savo specifinius iššūkius ir būdus kaip pagerinti gamybos rodiklius. Ką turi daryti įmonės gamybos padalinių vadovai ir produktų vadybininkai? Atsakymas atrodo paprastas tačiau įgyvendinamas ne taip lengvai. Ieškoti naujų būdų produkto savikainai sumažinti t. y. žaliavų, žmogaus darbo ir įrengimų sąnaudas, stebėti konkurencinę aplinką, kokia linkme juda konkurentai, kokiais būdais didina gamybinius pajėgumus ir sprendžia kitokias organizacines problemas.

Šiuo metu visi kalba apie ketvirtą pamonės revoliucija kuri iš esmės pakeis mūsų supratimą kas yra gamybos valdymas. Jei dauguma gamintojų šiuo metų dirba vien su verslu nesileisdami į jokius santykius su galutiniu pirkėju ateityje šis požiūris turėtų tapti lankstus kaip ir pats produktų pristatymas rinkai t. y. kelias nuo prototipo stadijos iki lentynos turi akivaizdžiai sumažėti. IT technologijos padedančios žmogui valdyti įrengimus pvz. virtualios realybės akiniai jau dabar skinasi kelią nebe kompiuterinių žaidimų segmente o vartojimo prekių kūrimo procese, gamybos cechuose ir sandėliuose. Suteikti gaminiams naujo funkcionalumo, keisti formą ir valdymo patogumą galima kur kas operatyviau. Šiuo metu senamadiškai atrodo keisti produktų surinkimo katalogai kuriuos kiekvienas darbuotojas turėdavo vartyti surinkdamas tam tikro modelio produktą. Dabar viskas perkelta į kompiuterius ir valdoma rankos mostu tačiau pažangiausios automobilių, kompiuterių, vaistų gamybos įmonės savo darbuotojų našumui padidinti jau naudoja specialius akinius kurie perduoda produktų surinkimo instrukcijas ir darbuotojui nebereikia pačiam naršyti duomenų bazėje debesyje. 3D spaudinimas tampa vis pigesnis ir populiaresnis ir suteikia dar daugiau galimybių kurti, išbandyti ir tobulinti naujus produktus prieš paleidžiant į rinką. Dirbtinio intelekto panaudojimo gamybos valdymo procese dar nėra išplėtotas ir deja, žengia tik pirmuosius žingsnius.