Mitai ir faktai apie viešuosius pirkimus

Mitai ir faktai apie viešuosius pirkimus

Apie viešuosius konkursus galima rasti labai daug informacijos, tačiau daugelis žmonių sužinot tik apie neteisėtus sprendimus, kurie, deja, visuomenę dažniausiai skatina dar labiau nepasitikėti šia galimybe. O ji – tikrai labai gerai, kadangi viešieji konkursai padeda racionaliai paskirstyti valstybės lėšas ir tuo pačiu žmonėms gauti kuo daugiau naudos.
Ieškant informacijos internete susidursite su labai įvairiais mitais, kurie kartais gali trukdyti suvokti – kodėl viešieji konkursai yra toks geras pasirinkimas. Ne tik visuomenei, tačiau ir verslininkams. Paneigsime kelis dažniausius ir tai, tikimės, padės Jums suvokti svarbą.

1.      Mitas – tai nesąžiningas procesas.
Viešieji konkursai yra vienas sąžiningiausių procesų, kuris patenkina tiek verslininkų, tiek visuomenės poreikių. Yra labai daug institucijų, kurios būtent ir yra skirtos šio tipo veiklos priežiūrai. Svarbiausia, kad visos dalyvaujančios pusės jaustų atsakomybę kreiptis dėl skaidrumo, jeigu mato, kad kažkas yra netikslu.

2.      Mitas – dalyvauti gali tik dideli verslai.
Tikrai ne. Viešieji konkursai tinka bet kokio dydžio verslams, kurie atitinka keliamus reikalavimus. Svarbiausia, kad tai labai puikus šuolis į aukštį naujiems verslams, kurie dar tik skinasi savo sėkmės kelią.

3.      Mitas – lėšos konkursams yra iš privačių sektorių.
Lėšos konkursams – kiekvieno iš mūsų. Tai yra biudžeto pinigai, kuriuos mes mokame atsiskaitydami už tam tikras paslaugas. Štai čia ir nugula Jūsų mokesčiai. Skirti tam, kad gyvenimas būtų patogesnis ir tuo pačiu saugesnis.

4.      Mitas – keliami per aukšti kvalifikaciniai reikalavimai.
Keliami reikalavimai turi atitikti racionalius pagrindimus. Jeigu manote, kad jie yra per aukšti – galima dėl to kreiptis į atsakingas įmones.

5.      Mitas – juridinis subjektas negali dalyvauti su partneriu.
Tikrai gali. Juridinis asmuo, kuris nori dalyvauti, tačiau neatitinka tam tikrų keliamų reikalavimų – gali teikti savo kandidatūrą kartu su partneriu. Tam, kad būtų gaunami finansiniai arba keliamų reikalavimų atitikimų pajėgumai.

6.      Mitas – konkursų labai mažai, jie – reti.
Konkursų daug (žiūrėkite čia), tačiau ne visada paprasta juos pamatyti. Reikia skirti laiko, dar geriau – paskirti žmogų, kuris būtų atsakingas už viešuosius konkursus Jūsų įmonėje.

7.      Mitas – visada perkami pigiausi arba brangiausi pasiūlymai.
Kiekvienas atvejis yra individualus. Organizacijos visada tikisi gauti geriausią pasiūlymą. Ir tikrai maža kaina – nėra prioritetas. Žinoma, lygiai taip pat kaip ir didelė, nes ji nebūtinai reiškia geros kokybės paslaugas.

8.      Mitas – konkursai tinkami ne visoms paslaugoms arba prekėms.
Šiuo metu siūlomi konkursai tikrai labai įvairūs, tad esame tikri, jog kiekvienas ras nišą, kurioje gali save išreikšti. Jeigu anksčiau socialinių tinklų priežiūros paslaugos nebuvo reikalingos, tai šiuo metu yra perkamos labai aktyviai. Taigi, viskas kinta.

9.      Mitas – kiekvienas verslas gaus asmeninį pasiūlymą apie konkursą.
Ne, konkursus reikia „žvejoti“. Arba dar geriau – pasinaudoti platformų paslaugomis, kuriose  talpinai konkursai. Tokio tipo platformos taip pat asmeniškai atsiunčia pranešimus apie pačius naujausius konkursus.

10.  Mitas – dalyvavimas yra labai sudėtingas.
Šiuo metu paraiškos pateikimas yra labai paprastas ir galima pasidžiaugti, kad jis darosi vis paprastesnis. Taigi, net ir tie verslai, kurie visai neseniai pradėjo savo veiklą – gali teikti paraiškas ir tuo pačiu būti ramūs, kad jų kandidatūra bus atsakingai svarstoma.

Kuo daugiau žinosite – tuo ramesnis galite būti, kad dalyvavimas tokio tipo konkursuose – puikus pasirinkimas kiekvienam, kuris nori ne tik išbandyti savo jėgas, tačiau ir plėsti veiklą.