Pagrindinė keltuvo dalis – elektros variklis

Jau daugelį metų elektros varikliai yra pagrindinis komponentas visų elektros įrenginių, kuriuose reikalinga mechaninė energija. Jie paplitę, nes neskleidžia daug garso, yra tikrai efektyvūs bei galimi įvairūs matmenys, sūkiai, galingumai. Nors gali atrodyti, kad jau nieko naujo iš elektros variklių negalima tikėtis, bet inžinieriai vis dar randa, kaip patobulinti šiuos komponentus.

Jeigu gilintumės į tokio variklio sandarą, būtų galima išskirti rotorių, kuris sukasi, korpuso viduje esančius magnetus, reikalingus guolius, bei šepetėlius, per kuriuos elektros energija veikia rotorių. Iš tiesų, šepetėliai yra vienintelė dalis, kuri dėvisi. Šios problemos eliminavimui buvo sukurti varikliai, nenaudojantys tradicinių šepetėlių, todėl dylančių dalių neliko. Renkantis keltuvą rekomenduojama atkreipti dėmesį į tai.

Nors elektros variklis iš esmės nepasikeitė, bet atsirado daug naujų elementų, kurie padaro keltuvo veikimą efektyvesniu bei saugesniu. Pavyzdžiui keltuvo savybė sulėtinti kėlimo greitį, prieš sustojant arba palaipsniui didinti greitį, kol bus pasiektas darbinis, tuo metu, kai pradedamas kelti krovinys. Atrodo tai paprastos sistemos, bet jų nauda akivaizdi. Kitos, kiek sudėtingesnės sistemos leidžia sinchronizuoti kelis keltuvus, jei jie naudojami tam pačiam kroviniui kelti arba gali įrašyti keltuvo naudojimo parametrus, kad juo būtų galima išanalizuoti vėliau.

Nors atliekama funkcija nepasikeitė, bet keltuvų galimybės bei funkcijos išaugo. Todėl dabar lengviau rasti reikiamą produktą ir pritaikyti jį savo reikmėms.